Tredje trimestern äntligen!

Idag går jag in i tredje trimestern. Jag kan se ljuset i tunneln. Det kommer att ta slut!

DSCN7309

Jag känner mig också ganska hoppfull just idag. Efter att ha ändrat på mitt rörelsemönster, köpt innetofflor, gjort övningar varje dag och yoga regelbundet, undvikit trappor, långa promenader och terräng så gott det går har jag mycket mindre ont i bäckenet! Det tog en vecka ungefär innan jag märkte något resultat. Igår under en stökig dag med klassen blev jag tvungen att röra mig på sätt som jag visste skulle straffa sig. På kvällen hade jag väldigt ont. Så nu vet jag vad jag ska och inte ska göra. Jag är så otroligt tacksam att jag verkar ha den sortens milda foglossning som faktiskt kan bli bättre av saker jag själv kan göra!

Domningarna, smärtan och stickningarna i höger hand (se karpaltunnelsyndrom 1177) har också avtagit rejält sen jag börjat sova med handledsstöd.

Inte heller är jag dödligt trött som jag varit tidigare.

Det som är stökigast nu är humöret. Jag gråter mycket och har stundtals svårt att koncentrera mig på både jobbet och fritiden.

Jag firar den nya trimestern med besök hos massören!

Kommentera

