De snabba händerna

Igår kom en pedagog fram till mig när jag satt i hallen och hjälpte mina elever att komma ut. Jag jobbar inte nära henne och har väl haft ett lite längre samtal med henne sen jag började på skolan i augusti. Hon frågade när det var dags och så la hon en hand på min mage. Hon la sin hand på MIN MAGE! Jag blev så förvånad och obekväm att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Under de sekunder som handen låg där försökte jag frenetiskt tänka ut ett smidigt sätt att få bort hennes hand men innan jag kommit fram till något hade hon tagit bort den.

Det kändes så märkligt. De enda som tar på min mage är jag själv, min sambo och ibland min mamma. Några elever har tagit på magen och några har artigt frågat om de får känna.Jag har förklarat att jag inte tycker om när andra tar på min mage. Alla fattar direkt. De flesta utan att jag säger något. Inte denna kvinna. Självklart är det en tant likt de tanter jag skrev om i förra inlägget (här).

Hm, detta ska jag fundera på. Jag måste hitta ett sätt att hantera de där händerna. Det kommer alltid finnas folk som inte spontant fattar hur jag är och hur jag vill ha det…

Kommentera

