Helg av vila

Nu har det varit mycket förberedande inför barnet.

Vi har gjort oss av med möbler. Möblerat om rejält. Köpt spjälsäng, skötbord, vagn och  kläder till barnet. Köpt två garderober, monterat ihop dem och fått fast dem i väggen (det var en pärs).

Läst på om förlossning, amning, foglossning och första tiden med ett nyfött barn. Gått kurser hos MVC.

Förutom att jag jobbat, försökt hinna vila, träna, få i mig mat och handla, städa, tvätta. Fixat med ekonomin, funderat på ny bil…

Allt detta fixande har gett mig en känsla av tillfredsställelse, lättnad och förväntan.  Men nu behövde jag en paus. Jag är så trött på att vara gravid och att hela mitt liv kretsar kring det.

Så denna helg åkte vi upp till mitt sommarställe, första och kanske enda gången i år. Trots att det regnade. Ingen annan var där. Vi åt mat, såg på tv-serier, läste sånt som inte hade någon som helst koppling till barn, åt mat igen, vilade, lyssnade på radio, åkte till hamnen och stod vid stranden i några minuter, lyssnade på regnet och tittade på spindeln i taket. Och visst pratade vi om att bli föräldrar. Men vi gjorde inga måsten. Det var välbehövligt.

Kommentera

