Utsövd!

Min halsbränna har blivit värre och värre. Bikarbonat hjälper inte längre och på natten är det värst. Det var längesen jag kunde ligga en hel natt med huvudet på en kudde vilket är ställningen jag helst har. Igår natt fick jag sitta och sova efter en lång process av vankande, huskurer och oändliga toabesök. Barnet i magen blev oroligt av att jag långsamt blev mer och mer stressad och hon snurrade runt runt och tryckte ännu mer på magsäcken. Maken kunde inte heller sova tills jag till slut gav upp och bestämde mig för att sitta i sängen. Det var väldigt obekvämt men till slut var jag så trött att jag somnade. Det blev inte så många timmar. När jag vaknade på morgonen var jag alldeles skakig och kände mig så oändligt trött. Och ledsen.

Jag ringde därför till MVC och bad om råd. Barnmorskan rekommenderade Omeprazol som jag genast införskaffade och inatt har jag fått sova! Jag kunde ligga hela natten, i och för sig med ett antal toabesök men vilken fröjd att få sova! Bipacksedeln var ingen rolig läsning men förhoppningsvis behöver jag inte använda medicinen så länge. Nu är det 16 dagar kvar till beräknad förlossning! (Dock verkar min familj ha en benägenhet att gå över tiden…)

Kommentera

