Saker jag längtar efter

Nu är det nära. På lördag är flickan beräknad att komma ut. Jag tror dock inte att hon kommer komma då men det betyder ändå att hon är här inom några veckor. Jag är så nyfiken och förväntansfull inför att få träffa henne! Jag är också lite nervös och förväntansfull inför förlossningen. Kan den inte bara dra igång så att jag slipper tänka mer på den! Jag tycker inte om att vänta på saker och ännu mindre när jag inte ens vet när det ska ske. Överraskningar och ändrade planer är något jag har lärt mig att hantera och leva med, men det är inget jag i grunden uppskattar.

Hur som helst vågar jag nu tillåta mig att längta lite efter saker jag inte kunnat göra/äta/dricka på ett tag.

Kaffe. Halsbrännan har hindrat mig ett tag nu från att dricka denna ljuvliga dryck.

Öl. Det går bra med alkoholfri också. Jag älskar öl. Billig som dyr. Min man brygger också eget öl. Strax innan jag blev gravid övertygade jag honom att brygga en IPA, bara för att jag ville ha det, men när den var klar fick jag inte dricka den…Nu kan jag inte ens dricka alkoholfri på grund av halsbrännan.

Ipren. Det brukar hjälpa mot den lätta migrän som ibland drabbar mig. Som jag längtat efter smärtlindring!

Ha på mig min vigselring. Jag är så svullen nu att den absolut inte går på. Min fina fina vigselring som jag nyss fått vill jag ju ha på mig.

Att vara utan jättemage. Den är i vägen helt enkelt. Jag räknar med en sladdrig degmage efter förlossningen men den kan inte vara lika mycket i vägen som denna ballong.

 

Allra mest längtar jag efter att kunna gå promenader! De behöver inte vara så långa. Men att kunna gå i normal takt utan behöva tänka på varje steg jag tar och slippa att få så ont i bäckenet. Det längtar jag efter.

 

I ett längre tidsperspektiv längtar jag efter att cykla, simma, springa, springa i trappor, styrketräna, ligga på mage, sitta på en hård stol, böja mig ner med ryggen, ha sex utan stora magen, frysa.

 

Kommentera

