Jag kan gå igen!

När T var 6 dagar gammal gick vi ut på första promenaden och sedan dess har vi gått två till, en varje dag. Det känns alldeles fantastiskt att gå avslappnat utan att tänka på varje steg. Efter en bit får jag dock ont i ryggen och det känns tungt mot blygdbenet. Det känns som att kroppen gillar promenaderna men att det är ett litet träningspass som måste vara lagom långt. Tänk, det känns som att det stärker kroppen att röra mig snarare än att det bryter ner den, som under graviditeten. 

Graviditeten känns nästan overklig såhär i efterhand med all den där smärtan och att vara så begränsad i sättet jag kunde röra mig. Nu när kroppen är mycket mer sig själv har jag svårt att förstå att denna kropp kunde bete sig så märkligt som den gjorde under graviditeten. 

Kommentera

