Nytt jobb

Nu i veckan börjar mina kollegor jobba igen. Planera, beställa prylar, sortera, förbereda, kramas, skratta och peppa inför ett nytt läsår. Jag skulle ha mött min klass nästa vecka för att arbeta med dem ännu ett läsår. Jag skulle ha fått upptäcka vilka som hade vuxit på längden och i huvudet under sommaren. 

Det känns konstigt att jag inte ska gå till jobbet och göra det som är en så otroligt stor del av min identitet och som jag tycker så mycket om. Jag ska istället göra något helt annat, som håller på att bli en del mig. Jag ska vara mamma. Jag ska dessutom göra det hela tiden. Inte bara 45 timmar i veckan utan dygnet runt. Det ska bli så spännande. Läskigt. Svårt. Hur ska jag klara det? Hur kommer det gå när min lugna trygga make inte finns med mig under dagarna? Och hur ska jag göra för att inte bli uttråkad? 

Två veckor till är vi tillsammans alla tre. Sen börjar mitt nya jobb som föräldraledig. 

Kommentera

