Inga rutiner

Vi försöker göra som BB och BVC rekommenderar: att låta T styra mönstret för amning och sömn. Vi försöker dock få henne att somna om på natten efter amning medan hon på dagen för chans att uppleva saker när hon verkar pigg och intresserad.

Det är ett väldigt löst mönster hon skapar och det gäller att vara väldigt öppen och flexibel för oss föräldrar.

Jag gillar att planera. Att vara påläst och förberedd. Listor. Effektivitet.

Detta nya oplanerade liv är därför en stor utmaning för mig. Tack och lov är min man totalt olik mig i detta avseende och har inga som helst problem med att ta dagen som den kommer eller som T gör den. Jag undrar just hur det kommer att gå när jag ska vara själv på dagarna…

Kommentera

