Första dagen själv

Idag gick maken motvilligt till jobbet efter en månad tillsammans alla tre. Jag stannade kvar med T och startade där mitt nya dagjobb.

Det var en ganska speciell dag med flera timmar på barnsjukhuset. Det blev därför också första gången jag åkte bil med henne själv. Jag var nervös för att hinna i tid, för att köra bil med henne ensam i baksätet och framför allt för vad ultraljudet skulle visa. 

Det starka fokuset på att klara av förmiddagen på sjukhuset kombinerat med ganska få timmar sömn fick mig att glömma något mycket viktigt: kaffet. 

När jag vid ett började få lite huvudvärk tänkte jag att det nog var sömnbristen. Jag försökte sova med T men huvudet värkte bara mer och mer. Vid fyratiden gjorde det så ont att jag grät och då kom jag äntligen på vad jag glömt. T fick dingla i selen medan jag snyftande kokade upp vatten. Sen tog det hela kvällen för huvudet att närma sig normalläget.

Läxan lärd: jag är beroende av kaffe. Imorgon ska jag komma ihåg det tidigare! 

Kommentera

