Giftastecknet

Nu får jag äntligen på mig vigselringen igen! Det känns alldeles underbart. Jag har saknat den så mycket.

När vi kom hem från BB provade jag ringen och blev så besviken när den inte gick på. Eftersom jag gifte mig som höggravid (läs här om det) hann jag knappt vänja mig vid ringen innan jag började svullna så mycket att ringen inte passade. 

Nu har det gått två och en halv månad sedan förlossningen. I början provade jag ringen varje dag men efter några veckor av dagligt provande utan att jag märkte någon som helst förändring började jag testa mer och mer sällan. En liten oro började gnaga i mig också: tänk om lite av alla de där gravidkilona sitter på fingrarna och att ringen därför passar först när jag gått ner allt. Och det kanske jag aldrig gör.

Men nu sitter den där den ska sitta och jag känner mig så fin. Precis den känsla jag behövde få uppleva nu när jag inte känner mig särskilt fin.

Kommentera

