Rösta på Mia!

​Snart är det dags för priset Guldhjärtat och jag vill tipsa om att rösta på Mia som skriver om kvinnohälsa på BakingBabies. Jag brukar inte bry mig särskilt mycket om priser som detta men jag tycker att denna blogg behöver mycket uppmärksamhet så att fler kan få glädje av den men också för att jag vill att kvinnohälsa ska finnas som en naturlig del i samhället, debatten och allmänbildningen. Och där tror jag mycket på att denna blogg kan göra skillnad. 
Mia hittar ni under kategorin Årets Social Media Influencer, med följande motivering:

Bakingbabies-Mia, bakingbabies.se

”Mia Fernando förmedlar bra och evidensbaserade träningsråd gällande kvinnors hälsa! Hennes faktaspäckade inlägg är aldrig är tråkiga. Hennes sätt att lyfta vetenskapliga rön till allmänheten är unika och lättlästa. Hon lyfter ett ämne som berör halva befolkningen, men som det ändå aldrig pratas om. Mia sprider med passion viktig information och kunskap om kvinnohälsa. I en värld där träningsrön och hälsoforskning är fokuserad på den manliga kroppen gör Mia allt för att sprida kunskapen om kvinnors vardagshälsa. Medan hälsotrenden och debatten ofta styrs av tyckande och långt ifrån vetenskapliga argument bidrar Mia med en röst baserad på forskning och sin egen långa utbildning och erfarenhet av fysioterapi. Bloggen är fantastisk och har gett mig så mycket fakta, information och inspiration om hur jag kan träna efter förlossning.”

Röstningen pågår till den 5 november och galan med prisutdelning är den 26 november! Det är EN röst per IP-adress. Så är ni fler i samma hushåll som vill rösta så behöver ni rösta från era mobiler utan WiFi igång. Här är länken.

Rösta!

Kommentera

