Ny bil!

Äntligen fyra dörrar på bilen! 

För jag tror två år sedan köpte vi en gammal tvådörrars Golf. Främst var det för att maken skulle ta det där körkortet och därför ville vi ha en liten skruttig bil att övningsköra i. Jag blev handledare trots min ringa effektiva tid bakom ratten (det enda som räknas är ju hur länge du haft kortet) och vi körde och körde och körde. Det var ganska tradigt med all övningskörning, det blev fem uppkörningar, men rätt trevligt att ha bil. För att göra övningskörandet roligare såg vi till att åka till olika fina platser. Vi hade en liten bok med säkert 100 olika promenadställen runt Göteborg. Vi hann beta av en hel del av dem.

När vi skulle till IKEA, sommarstället, makens föräldrar eller kanske oftast till Ica maxi var det väldigt väldigt befriande att ha bil. Och under min jobbiga graviditet kunde jag unna mig att åka bil till jobbet. Skönt när illamående, trötthet och bäckensmärtan gjorde att bussen blev en väldigt stor ansträngning.

Men nu med babyskydd och barnvagn och den där föräldraroron blev det jobbigt med den lilla lilla bilen. Så när maken äntligen lyckades styra sina nerver och kamma hem körkortet bytte vi upp oss till en alldeles underbar begagnad kombi: en betydligt nyare, rymligare, mer lättkörd och säkrare Skoda Octavia. Vi är så nöjda och känner oss väldigt vuxna. Men lite sorgligt är det att säga adjö till den lilla Golfen som varit med om så många märkliga utflykter. 

Kommentera

