Tillbaka på gymmet!

Efter massor av försiktig träning hemma (förutom promenader med sjalen eller nu med vagnen) med appen Mammamage, yoga med appen Daily yoga, övningar jag fått från fysioterapeuten och sist försiktigt prövande av gamla vana övningar så  kände jag att jag var redo för gymmet. 

Igår lyckades vi få till det med amning och sömn så att jag kunde lämna en stund. (Hon vägrar flaska) Det var så fantastiskt att gymma igen! Jag nästan hoppade mellan övningarna och ville egentligen fortsätta mycket längre. Men jag hindrade mig från att köra längre än min vanliga längd och undvek också de övningar som är mest påfrestande för bäckenbotten. Jag har ju läst här på BakingBabies såklart.

Något som lyfte upplevelsen var också att jag hade köpt nya träningsbyxor. Illasittande, osmickrande och obekväma träningskläder är inte direkt någon boost på gymmet. Och nu ser min kropp så annorlunda ut än innan graviditeten. Speciellt magen. Jag fick upp ögonen för problemet med den plufsiga mammamagen på denna peppiga blogg efter BakingBabies tips på kroppspositiva träningsbloggar här. Så jag följde rådet och skaffade byxor med hög midja. Så skönt att magen var på plats hela passet.

Idag har jag en sån där jämn träningsvärk över nästan hela kroppen. Jag känner mig lite öm, mörbultad och väldigt glad! 

3 thoughts on “Tillbaka på gymmet!”

    1. Ja, jag blir starkare och kämpar med att gå ner i vikt. Men känner att jag måste vara försiktig och träna bäckenbottensäkert. På mitt andra gympass provade jag att lyfta stående, som jag längtat efter så, men det gjorde ont i bäckenet. Men annars känns det fantastiskt i kroppen att gymma igen!

      Gilla

Kommentera

