Kära vaxduk!

Jag visste inte innan hur kompatibla vi är, jag och vaxduken. Det är verkligen en fantastiskt smart grej, vaxduken. Jag knådade bröd och det fastnade väldigt lite. Sen fick jag bort det som fastnat sååå lätt. Det gjorde mig så glad som nuförtiden alla såna där små små saker som underlättar vardagen gör med mig. 

Men bäst är den vid alla våra måltider. Den är som gjort för mig och maken med våra fumlig lemmar och vårt matbord som liksom samlar på sig fler och fler små prylar (pennor, linjal, ficklampa, påsar, sladdar, block, kvitton osv) som agerar snubbeltråd åt vimsiga hungriga föräldrar. För ja just det, det är ju för att vi fått barn som vi har vaxduk. För att T är så kladdig. Eller hur var det nu…

Kommentera

