När sömnen krånglar 

När hon äntligen somnat efter en massa knorrande och vankande, sjungande, klappande och jag måste stå emot impulsen att lägga ner henne i sängen direkt. För då vaknar hon. Det har jag ju lärt mig. Måste fortsätta gå med henne i alla fall 20 minuter. Men jag är så trött och lack och har inget tålamod kvar! 

Det är då jag behöver en pod.

Då kan jag fokusera bort att jag är så trött i både benen, ryggen och huvudet. Det blir inte alls så jobbigt att gå fram och tillbaka för jag vill ju höra klart podden. Hurra! Så smart.

Jag har köpt två nya set med hörlurar så att ett par alltid kan ligga vid sängen och rädda mig. Innan flyttade jag runt ett par och de lyckades alltid ligga på fel ställe och slutligen till och med försvinna. Nu har varje set sin plats: nattduksbordet, soffan och skötväskan. Nu är jag redo för bebistristess!

Kommentera

