Nyårsönskningar och 2017

Jag har alltid haft svårt för det här med nyårslöften. I mars har jag ändå glömt vad jag lovade. Men i hemlighet har jag sagt små önskningar i mitt huvud.

Några jag minns har faktiskt gått i uppfyllelse.

Träffa mannen i mitt liv. Japp. Inte hade jag kunnat ana att det var han men när jag väl hade träffat honom på den där lägenhetsvisningen var det så självklart.

Gifta mig med mannen i mitt liv. Det här har varit en extra hemlig önakan eftersom jag inte är en sån där tjej som drömmer om bröllop. Men jag har aldrig brytt mig så mycket om bröllopet utan mer drömt om att vara gift. Och nu är jag det efter en hemlig vigsel i Rådhuset. Så nöjd är jag med både bröllopet och att vara gift.

Få barn. Det har faktiskt hänt och jag har börjat förstå det också.

Träffa nya vänner. Jag har haft svårt att hitta bra vänner och flyttat ifrån mina två bästa vänner i Malmö. Nu jobbar jag på att bygga nya relationer med andra mammalediga och det går ganska bra.

Bli trygg i min yrkesroll. Efter att ha jobbat 3,5 hårda år som lärare känner jag att jag är en ganska bra lärare. Med massor att lära men ändå tillräckligt bra för att liksom klara jobbet. Och det är inte lite som krävs för att klara att vara lärare. Dessutom har jag kommit på vad för slags lärare jag vill vara: lågstadielärare.

Mina önskningar för 2017 är att få sova mer och att få ihop att ha barn och jobba både vad gäller tid och känslor.

Jag ser fram emot att följa dotterns utveckling. Att få bada med henne i sommar. Jag hoppas kunna få lite mer egentid och fortsätta träna. Bygga upp min kropp igen och inte vara gravid. Jag ser fram emot att sluta amma någon gång och återta mina bröst och egentligen hela min kropp eftersom amning påverkar både här och där. Längtar bara lite efter att vara med i kören igen. Pallar inte riktigt den där pressen att leverera och lära sig utantill just nu. Lite lite ser jag fram emot att börja jobba igen. 

Jag tror att det kommer bli ett riktigt bra år.

Kommentera

