Varma mamman 

Innan barnet kom in i livet var maken den varma och jag den kalla. Vi kramades och tyckte att den andra var så härligt värmande/svalkande. Någonstans emellan våra temperaturer hittade vi till en lagom nivå på värmen i lägenheten. Jag har alltid gillat att ha det lite extra kyligt hemma så vi hittade lätt till en lagom kompromiss. 

Sen blev jag gravid och blev så varm! Och så var gravid i en evighet och sänkte långsamt termostaterna på elementen. Sen kom dottern och jag ammade (och ammar fortfarande) och var så varm så varm och har fått stänga av några element. Ändå är det så himla varmt överallt! Speciellt på natten. (Tack och lov har jag inte haft någon mjölkstockning och behöver inte vara rädd för att sitta i drag. Det är bara skönt.)

Igår utbrast maken att han längtar tills jag slutar amma för att han jämt fryser hemma. Han som är så varm! Jag längtar också till att sluta amma men av andra anledningar…

Kommentera

