Låt mig slippa prata!

Efter en riktigt riktigt dålig natt när jag är så trött och dottern sover sjukt dåligt på dagen och jag går till öppna förskolan för att hon ska få massa intryck och bli trött och somna och jag inser att jag måste prata med folk. Såna där halvbekanta som tar så mycket energi att prata med. Den känslan. Låt mig slippa! 

Jag famlar fram i de små samtalen. Orkar inte riktigt lyssna och vara följsam i samtalet. Försöker desperat komma på massor frågor så att jag ska komma undan att få ihop en massa meningar. En till mamma försöker vara med i samtalet men jag pallar verkligen inte att ha ögonkontakt med en till. Jag verkar nog otrevlig. Och till slut kommer vi till min situation med förkylning och kassa nätter. Följt på råd och käcka tips. Orkar inte råd nu! Överväger att säga att allt är bra nästa gång. 

Bestämmer mig för att hon fått nog med intryck och att vi ska dra hem. Hon ska sövas. Jag ska slippa prata med folk. Men jag är så trött. Orkar inte ta på alla kläder. Laddar en stund. 

Vi kom hem till slut. Jag gick jävligt snabbt. 

Kommentera

