Kan alla i parken vara lite tysta nu?!!!

Fy fan för de som låter så förjävla mycket utomhus! Ni som skär upp asfalt, sågar ner träd, tömmer glasåtervinningen, kör glassbil, hostar superhögt, är barn och springer omkring och skriker och skrattar. Är det så att ni just nu har börjat förfölja mig? Är det en enda stor konspiration emot mig där ni försöker få mig att bli galen? I så fall går det ganska bra dessa dagar.

Min just nu extremt svårsövda unge tar fram det sämsta i mig och jag vill bara ställa mig och skrika och gråta när inte alla förstår att ALLA JU MÅSTE ANPASSA SIG EFTER MITT BARN NU! Jag blänger och suckar åt alla i parken och på smågatorna runt vårt hus, skakar vagnen hårt rytmiskt och vänder hemåt. 

Tålamodet, logiken, perspektiven och resonligheten, var försvann ni? Med sömnen ja, just det.

2 thoughts on “Kan alla i parken vara lite tysta nu?!!!”

Kommentera

