Fotoknepet

Alltså alla andra måste ju ha kommit på det här för längesen. Men jag och maken kom på det alldeles precis och är sjukt nöjda ändå.

För såhär är det. På min mobil finns massor fina bilder på bebisen och pappan. Mamman finns några halvtaskiga suddiga selfies på men inga liksom riktiga bilder. På pappans mobil finns symptomatiskt bara massa fina bilder på mamma och barn. Ingen pappa. 

Men i helgen råkade den andres mobil vara närmre till hands vid ett av alla ”men åh det här är så himla fint, fota nununu!”-ögonblick. Och vips hade jag fina bilder på mig själv på min kamera! Så kul!

Detta är alltså knepet: byt mobil ibland och fota de fina tillfällena. Smart va!

Kommentera

