Manglad

När jag var gravid och mådde skit och fick så ont i kroppen provade jag massage för första gången. Det var rätt fantastiskt förutom priset och att hon inte ville trycka loss knutorna på grund av mitt tillstånd. Så när jag fyllde år, efter att T kommit ut, önskade jag mig massage i present såklart. Men har prioriterat att sova och träna när jag kunnat få egentid. Tills nu.

Och det fanns en del att jobba med berättade massören. Gamla knutor, graviditet och sen åtta månader av amning, konstiga sovställningar, bärande av barnet och problem med att jag spänner mig har skapat så mycket hårt mellan skulderbladen och på rumpan att massören inte lyckades ta sig igenom det trots att hon tryckte så att det gjorde väldigt väldigt ont. (Tur att jag kan uppskatta den sortens smärta av någon märklig anledning) Hon uppmanade mig att komma tillbaka. Snart. Det låter fint, tänkte jag.

Kommentera

