Bollen är här!

Alltså jag funderade redan under graviditeten på att skaffa en pilatesboll. Främst för latensfasen och som hjälp att slappna av i den onda kroppen. Och jag har ju läst på babybaby om hur bra det är att söva barn med skump på pilatesboll. Men det var först när mina vanliga sövknep inne, amma eller bära i sjal, plötsligt inte fungerade en dag som jag fick tummen ur och skaffade en. Det var en natt och jag fick henne till slut att somna genom att sitta på hörnet på sängen och skumpa. Det var ju dock sjukt tungt för låren som fick låtsas att där var en boll.

Bollen har varit här en vecka nu ungefär och har redan fått jobba en hel del. Det funkar så bra! Det är trygghet för mig just nu; att ha många olika sätt att söva henne på  Enda minuset är att den tar rätt mycket plats.

Kommentera

