Ta mig! Eller den jag var för ett år sen, nu har jag ingen aning om hur jag är.

Plötsligt närmar sig hösten och att börja jobba igen. Annonserna kom och snabbt som attan skulle jag få ihop en ansökan. 

Jag har filat och fixat, ansat och och lagt till på mitt personliga brev i mer än en vecka nu. Det känns så absurt. Arbetslivet känns löjligt avlägset. Den där personen jag målar upp i min ansökan känns väldigt bekant men ändå inte jag. 

Och tänk när jag ska gå på intervju! Kommer jag få ur mig något vettigt då? Kan jag fokusera om från mammalivet till arbetslivet för en timme?

Men kanske ännu större: Kommer jag kunna leva upp till allt det där jag skriver? Kommer jag vara samma lärare när jag börjar i augusti som jag var ett år tidigare?

Kommentera

