Lyckad transfer!

Länge har jag drömt om detta. Att sjala upp henne, söva henne och sedan lägga ner henne och hon fortsätter sova. (I sjalvärlden kallas det transfer när man sjalar ner sovande barn.)

Det tog bara åtta månader…

Nu har det hänt så många gånger att jag vågar tro på det också. 

Jag tar upp henne på ryggen i enkel ryggsäck, även kallat ruck, (instruktionsfilm) för att det är ett enlagersknyt och därmed lättare att få av än flerlagersknyt som dubbel ryggsäck som jag annars är mer förtjust i. Sen sätter jag mig på min älskade pilatesboll och hummar på nån mysig mörk ton. Efter några minuter (helt sjukt jag vet!) har hon somnat. Sen sitter jag där i minst fem minuter till och skumpar. Sedan går jag omkring lite och kontrollerar att hon sover tungt och till sist äntrar jag försiktigt sängen. Knyter upp och sänker långsamt ner henne. Vänder mig om. Tittar förundrat på henne. Hon ser ut som andra barn som på dagtid ligger och sover själva bara sådär. Sen lägger jag mig bredvid och blundar. Hon vaknar ibland och kollar att jag är där. 

Ungefär tjugo minuter brukar jag få där. Blundande utan att hon ligger på mig. Så fantastiskt. Jag brukar inte hinna somna men det är ändå helt magiskt. Äntligen! 

Kommentera

