Kisset rinner neråt 

De flesta missöden med kiss och bajs brukar ju handla om det som kommer ut ur barnet men denna gång var det mamman. 

Vi är på en plats utan toalett. Ett sunkig/charmigt båtvarv. Ett sånt där ställe där män lätt ställer sig bakom lilla boden och pinkar. Men nu blir mamman nödig. Pappan är borta på ärende medan jag roar barnet. Och jag blir sååå kissnödig. 

Jag hukar mig mellan några båtar som jag tror är tomma. Och egentligen är det nog inte helt okej att kissa där (men var skulle jag annars göra det?!) så jag tänker vara riktigt snabb. Sätter dottern på marken lagom nära för att nås av min hand men så långt bort att hon inte når fram till och helst inte ens lägga märke till den spännande strålen mellan mammas ben. Allt väl. Dottern lugn. Tittar på en båt. Jag börjar kissa. Och oj vad det kommer kiss. Jag var verkligen kissnödig! Det blir en stor pöl med ett floddelta som breddas och följer lutningen på marken. Mot dottern. Ånej. Hon upptäcker att vätska kommer närmre och närmre. Hon lutar sig fram. Stirrar fascinerat och skrattar till. Jag har bara lite kvar att kissa. Eller nej det var inte så lite. Jag trycker på för att skynda på. Kissfloden närmar sig det uppspelta barnet snabbt och blöter upp den jordiga marken och bildar en mörkbrun glänsande yta. 

Allt sker samtidigt. Äntligen har jag kissat klart och samtidigt når kisset fram till dotterns hand och hon doppar förtjust fingrarna i den jordiga soppan och jag lyfter blixtsnabbt men ändå försent upp henne från olycksplatsen fortfarande med byxorna vid fötterna. 

Det kunde gått så mycket värre, tänker jag.

Jag lyckas tvätta den lilla handen innan soppan fått spridning och få på mig trosor och byxor och jag tror att ingen faktiskt såg oss. 

Kommentera

