Garderoben och jag

Kommer ni ihåg att jag skrev om hashtaggen #mammapeppen (alltså bantning) och tyckte det var så opeppigt? Och att jag hittade på egna peppråd?

Nu vill jag ge mig själv ett nytt peppråd om mina kläder.

Alla tider i livet, hur du än ser ut, ska du se till att du och garderoben är vänner. I garderoben ska du bara ha kläderna du vill ha på dig! Om du vill ha kvar kläder som du tänker kommer passa en annan gång exempelvis när du inte är gravid längre, så ska de inte ligga längst fram i garderoben och störa dig! Ursäkter som ”det är bara en kort tid” eller ”jag kommer nog snart ha annan form/storlek/sätt som kroppen fungerar på” godtas inte. 

Detta kan leda till att du endast använder ett fåtal plagg, bara bär klänning/leggings/jeans eller shoppar varje gång din kropp förändras. Det är okej. Bara det känns bra när du öppnar garderoben. 

Jag har idag lagt ett antal timmar på att prova byxor. För byxorna ska ju passa min kropp och inte tvärtom. Jag fick prova ganska vilset eftersom jag inte alls visste vad jag skulle ha för modell längre. Den där modellen för en rund och mjuk mage och en platt liten blyg rumpa, vilken är det? Ett tag trodde jag att det kanske inte fanns några byxor till min kropp. Men till slut hittade jag ett par som sa ”precis en sån kropp ska du ha.” 

De fick följa med hem och ligger nu längst fram i garderoben. Det känns bra.

One thought on “Garderoben och jag”

Kommentera

