Sommarplaner

Jag läser Lite Längre:s sommarlista och funderar på vad jag önskar av denna sommar.


Sluta nattamma
. Nej förresten det är inte en önskan. Mer ett krav. Jag bävar. Kanske jag slutar amma helt? Vem vet?

Segla. Vi har nämligen köpt in oss på en segelbåt. Det har varit en positiv dröm att arbeta för att få i ordning båten. Nu ska vi våga ge oss ut med den också bara. Sen den sjösattes har vi varit ute en gång med den och då började det spöregna samtidigt som all vind försvann. Nu kan det bara bli bättre va?

Vara på mitt sommarställe. Jag vill njuta av att vara där och återupptäcka alla små vrår med hjälp av en nyfiken ettåring. 

Vara hos svärföräldrarna och få avlastning. Få vara lite själv med maken och slappa. Och visa upp och stoltsera med deras barnbarn som alla vänner och bekanta regelbundet har fått se bilder på.

Bada. Jag älskar att bada liksom maken och nu verkar det som att T också är tokig i vatten. Så det blir nog huvudaktivitet när det är varmt. Kanske kombinerat med att äta sand?

Vara själv. Maken är nervös över att vara hemma till hösten så jag har lovat att låta honom öva under semestern. Så jag ska hålla mig undan lite ibland hade tänkt. (Vad ska jag göra då???) Det blir nog fint.

Kommentera

