Mobilpaus

T ordnade så att jag fick lite paus från min smarta telefon. 

Maken ringde just när jag stod högst upp i trappan. T på ena armen plus påse. Tar upp mobilen i andra handen. Hon sträcker sig efter diamanten, jag försöker kompensera för tyngdförflyttningen, hålla undan mobilen och samtidigt prata med maken. Slutar med att hon får tag på mobilen, jag får loss den ur hennes grepp men måste ju också hålla balansen för oss båda och tappar därför telefonen som studsar ner för trappan. Skärmen blev som ett blågröna skimmer.

Jag blev så förvånad att jag inte visste vad jag skulle göra. Vi gick och badade i Plaskis. Sen när maken kom grät jag lite. 

Fem dagar senare har jag min telefon igen. FEM DAGAR! 

Under dessa fem nätter har jag verkligen verkligen saknat distraktionen när humöret störtdykt. På dagarna har det varit irriterande att inte kunna kolla och fixa allt jag brukar göra via telefonen. Men också lite skönt. Lite långtråkigt och samtidigt kul. Lättare att vara i stunden. Och jag känner att alla poddar och bloggar och nyheter jag följer för att inte bli så sjukt uttråkad också kanske stressar mig ibland. Vet inte om jag kommer ändra mitt mobilbeteende dock… Vi får se…

Kommentera

