Första semesterveckan

Alltså jag är så nöjd med vår planering! Vi tänkte att första veckan lediga tillsammans skulle spenderas hemma. Avsluta amningen, landa tryggt i nya rutiner och få tid att både slappa i hemmets bekvämligheter och hinna fixa och dona lite. Kanske också hinna tröttna på att vara hemma och vilja åka bort lite. Och så ska vi till sommarstället veckan efter.

Vi har hamnat i världens flow av handlingskraft och aktivitet! Det var som att vi båda hade ett uppdämt behov av att få göra iordning. Samtidigt! Helt magiskt. 

Vi har båda klippt oss, jag hos frisör, maken på balkongen av mig. Vi har städat noggrant, slipat rost på balkongen, gjort oss av med möbler, organiserat om en del prylar, städat undan lådor och varit på IKEA. 

Och nu är vi mitt i att försöka bygga ihop en Pax-garderob. Utan att väcka barnet eller skada någon. Jag fruktar att det kommer sluka all resterande energi som finns i oss. För ett år sen gjorde vi samma sak, fast då med två garderober. Med skjutdörrar! Det var svettigt med jättemagen. 

Vi har också lyckats se den senaste säsongen av serien Silicon Valley som vi såg på de där första blurriga veckorna med T när jag mest satt i soffan och ammade och hon sov i min famn. (Det var innan tiden då hon bara ville sova i sjal i rörelse) Nu är cirkeln sluten. Nu har det väldigt snart gått ett år.

Kommentera

