Pappa kan natta!

Nu har det hänt två gånger. Men det fungerar bara om vi är listiga. Pappa hänger med T strax innan nattning, ger sista målet, byter blöja, tar på pyjamas medan jag håller mig undan. Och sen går de in i sovrummet, utan att jag syns eller hörs och så gör han på sitt sätt och hon somnar! 

Och jag kan gå omkring och diska och städa och slänga med armarna och vara ineffektiv och det är helt sagolikt fantastiskt! Plötsligt har jag oändligt med tid så jag knappt vet vad jag ska göra av den. 

På natten vill hon dock gosa med mig om hon vaknar till och är ledsen. Och gärna sova på min arm också. Men hon har också börjat hålla en hand på pappa. Ibland sover jag helt okej. Så jag börjar känna hopp om att jag kanske kommer få sova hela nätter sen när jag börjar jobba. Kanske i annat rum. Kanske det går. Vem vet.

Kommentera

